وبلاگ کولر گازی - کولر آبی

مرجع رسمی دانش کولر گازی و کولر آبی و انواع آنها و معرفی برندها

وبلاگ کولر گازی - کولر آبی

مرجع رسمی دانش کولر گازی و کولر آبی و انواع آنها و معرفی برندها

وبلاگ کولر گازی و کولر آبی تنها مرجع رسمی در رابطه با افزایش دانش عمومی در مورد کولر گازی و کولر آبی است. این وبلاگ جهت انتشار مقالات روز کولر گازی و کولر آبی ایجاد شده و در پی معرفی بهترین برندها و مدل های روز این دو محصول خواهد بود. همچنین مقالات مهمی در رابطه با قیمت گذاری و نمودار قیمت های کولر گازی و کولر آبی در این وبلاگ خواهید یافت.

تاثیر رطوبت، درجه حرارت در افزایش بازدهی تهویه مطبوع

يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۳۳ ب.ظ

رطوبت

رطوبت هوا اندازه گیری بخار آب است که تاثیر بسزایی در بالا بردن بازدهی تهویه مطبوع دارد از این رو در آن وجود دارد و رطوبت مطلق بیان می شود از نظر جرم آب (یا بخار آب) در واحد توده هوای خشک (کیلوگرم در کیلوگرم) و نه از نظر واحد جرم مخلوط. بیشترین میزان رطوبت موجود در فشار اتمسفر در مقدار معینی از هوا وجود دارد وابسته به دما است که از جدول 1.6 ، تأثیر تغییر فشار برای دو شدید مشاهده شده است مقادیر ، در پاورقی ارائه می شود. این حالت به عنوان حالت اشباع شناخته شده است و اگر هوا باشد.

رطوبت

تقریباً اشباع است در درجه حرارت بالا ، خنک شود ، سپس به زودی دمای هوا به دست می آید که رطوبت اضافی می شود به شکل غبار یا به صورت شبنم یا باران قابل مشاهده است. در بیشتر مواقع عملی ، چه در بیرون و چه در داخل ساختمان ، هوا اشباع و آب نخواهد بود محتوای بخار که ممکن است نسبت به آن وضعیت اندازه گیری شود وجود خواهد داشت. از دو اصطلاح برای تعیین کمیت استفاده می شود رطوبت نگه داشته شده ، رطوبت نسبی آشنا و اشباع درصد کمتر شناخته شده است. در حقیقت، تعریف دقیق سابق به دور از کاربردهای عمومی و دومی که نسبت ساده ای است حذف شده است بین رطوبت در یک شرایط معین و اشباع ، اکنون بیشتر مورد قبول است در محاسبات استفاده کنید میزان رطوبت بر میزان تبخیر از پوست و سطح مخاط تأثیر می گذارد. رطوبت کم ممکن است باعث سوزش چشم و خشکی بینی و گلو می شود. رطوبت زیاد میزان تبخیر از پوست و رشد ارگانیسم ها ، قارچ ها و کنه های خانگی را پشتیبانی می کنند. بین 40 تا 70 درصد رطوبت نسبی است در نظر گرفته می شود محدوده قابل قبول بودن برای برنامه های عمومی با کنترل بین 45 درصد و 60 درصد برای راحتی مطلوب. یونیزاسیون یونیزه شدن گازها در هوا گروههایی از اتمها یا مولکولهایی ایجاد می کند که الکترونها را گم کرده یا به دست آورده اند در نتیجه بار مثبت یا منفی به دست آورده اند. در هوای پاک و آلوده ، یون ها به نسبت وجود دارند از 1200 مثبت تا 1000 منفی در سانتی متر 3 هوا اما در مرکز شهر کمیت ها و نسبت آن تغییر می کند تا 500 مثبت تا 300 منفی در سانتی متر 3. در یک ساختمان تهویه شده از طریق ورق فلزی و مبله با فرش های مصنوعی و مبلمان پلاستیک ، مقادیر و نسبت ممکن است هنوز هم ممکن است بیشتر شود 150 مثبت تا 50 یون منفی در سانتی متر 3. پیشنهاد شده است که غلظت کم یونهای منفی (یا غلظت بالای یونهای مثبت) منجر شود به ضعف و بی حوصلگی و غلظت بالای یونهای منفی باعث ایجاد احساس طراوت می شود شواهد در حمایت از این نظریه بی نتیجه است. شاخص های حرارتی تلاش های بی شماری صورت گرفته است تا مقیاسی را تدوین کنیم که راحتی آن اندازه گیری شود و موارد زیر سزاوار توجه است درجه حرارت معادل این مقیاس ، اثرات دمای هوا ، تابش و حرکت هوا را ترکیب می کند ، همگی در آزمایشگاه اندازه گیری می شود وسیله ای به نام Eupatheoscope ، که در موسسه تحقیقات ساختمان توسعه یافته است ، در طول دهه 1920 این مقیاس هیچ تغییری در تغییرات رطوبت به حساب نمی آورد و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

درجه حرارت موثر

این مقیاس طراحی و ساخته شده در ایالات متحده برای کاربردهای خاص در طراحی تهویه مطبوع ، این مقیاس ترکیبی است اثرات دمای هوا ، رطوبت و حرکت هوا است اما هیچ اشاره ای به اشعه ندارد. درجه حرارت موثر اصلاح شده است این نسخه بعدی از مقیاس ذکر شده در بالا ، اصلاح شده برای شامل اثر تابش است.

معیارهای راحتی Fanger

کار در دانمارک مجموعه ای از نمودارها و جداول راحتی را بر اساس تحلیل نتایج ذهنی تولید کرده است تست هایی که در این حالت ، دو متغیر دیگر ، یعنی میزان متابولیک مختلف را در نظر گرفته اند فعالیتها و لباسهای پوشیده حجم داده های ارائه شده بسیار بزرگ است و پیش بینی ها را امکان پذیر می کند با دقت بالایی ساخته شده است: برای استفاده روزمره ، با این حال ، محاسبات لازم به نظر می رسد نامتناسب است ، با توجه به کاربرد نتیجه نهایی.

دمای ذهنی

این رویکرد متفاوت از روش پیشنهادی Fanger نیست ، اما از آن زمان ساده تر و واقع بینانه تر است تعداد متغیرهای کمتری در نظر گرفته شده است.

درجه حرارت حاصل از خشک

از زمان انتشار راهنمای CIBSE A در سال 2006 ، دمای حاصل از خشک توسط عملگر برطرف شده است دما به عنوان شاخص دمای مطلوب برای محیط های حرارتی متوسط. در مفهوم ، آنها یکسان هستند و هیچ تغییری در ماده ایجاد نمی کند. این اصطلاح جدید اکنون بریتانیا را با سایر معیارهای بین المللی هماهنگ می کند.

دمای عملیاتی

در مورد دمای حاصل از خشک ، این شاخص حرارتی اثرات دما ، تابش و غیره.

حرکت هوا

عبارت ارزیابی درجه حرارت عملیاتی عبارت است از:

 

top = [tri + tai (10v)0.5] /[1+ (10v)0.5]

جایی که:

top operative temperature ( C)
tri mean radiant temperature ( C)
tai room air temperature ( C)
v velocity (m/s).

از این فهرست دو مقیاس خارج شده اند که شاخص های راحتی نیستند بلکه مربوط به محاسبه گرما هستند ضرر و زیان دمای محیط ، مفهومی که توسط موسسه تحقیقات ساختمان نشان داده شده است ساده سازی رابطه بین هوا و میانگین دمای تابشی در یک فضا. دومین دمای هوای گرم ، مقیاسی است که در خارج از دمای هوا افزایش می یابد تا تابش خورشید را در نظر بگیرد.

شاخص های سرمازدگی

اگرچه بیان بادگیر برای بیشتر خوانندگان آشنا خواهد بود ، در نتیجه استفاده گاه و بیگاه توسط هوای تلویزیون پیش بینی کنندگان ، به طور کلی قدردانی نمی شود که مفهوم خنک کننده بادی باد از جهان اول پیش از تاریخ استفاده کند جنگ مقاله ای از دیکسون و پیشین یک تاریخچه کامل ، شامل هضم هم تجربی و هم نظری ارائه می دهد ارزیابی ها و نشان می دهد که تجزیه و تحلیل شاخص های سرمازدگی با جهت باد ممکن است در تصمیم گیری مفید باشد جهت گیری و چیدمان ساختمان های جدید ، کمربندهای پناهگاه و غیره. دمای معادل باد سرد برای سرعت باد از 2-20 متر در ثانیه (5-45 مایل در ساعت) و دمای هوا بین 10 تا 10 درجه سانتیگراد در جدول 1.7 ذکر شده است.

به­منظور بررسی اثر تنش سرما و خشکی بر شاخص کلروفیل، محتوای نسبی آب، نشت الکترولیت و عملکرد دانه ذرت سینگل کراس 400 تحت سطوح مختلف اسید سالسیلیک آزمایش مزرعه­ای به­صورت کرت­های دوبار خرد شده در قالب طرح بلوک کامل تصادفی در سه تکرار در سال زراعی 1394 در گلخانه و مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد به اجرا در آمد. در این آزمایش عامل اصلی تنش سرما در دو سطح (عدم تنش سرمازدگی و تنش سرمازدگی)، عامل فرعی شامل سه سطح تنش خشکی (آبیاری معادل 100 درصد نیاز آبی گیاه (عدم تنش، شاهد))، آبیاری معادل 75 درصد نیاز آبی گیاه و آبیاری معادل 50 درصد نیاز آبی گیاه) و عامل فرعی فرعی محلول پاشی اسید سالسیلیک (عدم محلول پاشی (شاهد)، محلول پاشی 200 میکرو­مولار و محلول­پاشی 400 میکرو­مولار) در نظر گرفته شد. نتایج حاصل حاکی از اثر پذیری شاخص کلروفیل متر، محتوای نسبی آب و نشت الکترولیت در شرایط تنش خشکی است، به­طوری که تنش کمبود آب شاخص کلروفیل، محتوای نسبی آب را کاهش و نشت الکترولیت، عملکرد دانه را افزایش داد. هم­چنین محلول­پاشی اسید سالسیلیک باعث بهبود شاخص کلروفیل، محتوی نسبی آب برگ، افزایش نشت الکترولیت و عملکرد دانه شد. بر همکنش تیمار سرمازدگی بر تنش خشکی  با کاربرد محلول­پاشی 200 میکرو­مولار اسید سالسیلیک باعث بهبود شاخص کلروفیل ­شد. با توجه به نتایج، استفاده از غلظت مناسب اسید سالسیلیک در بهبود تنش­های محیطی از جمله سرمازدگی و خشکی برای دست یافتن به عملکرد مطلوب توصیه می­گردد.

منبع: http://cpj.iauahvaz.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-87&slc_lang=fa&sid=1

منبع: https://tasisat.ir/

  • مسلم تقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی