وبلاگ کولر گازی - کولر آبی

مرجع رسمی دانش کولر گازی و کولر آبی و انواع آنها و معرفی برندها

وبلاگ کولر گازی - کولر آبی

مرجع رسمی دانش کولر گازی و کولر آبی و انواع آنها و معرفی برندها

وبلاگ کولر گازی و کولر آبی تنها مرجع رسمی در رابطه با افزایش دانش عمومی در مورد کولر گازی و کولر آبی است. این وبلاگ جهت انتشار مقالات روز کولر گازی و کولر آبی ایجاد شده و در پی معرفی بهترین برندها و مدل های روز این دو محصول خواهد بود. همچنین مقالات مهمی در رابطه با قیمت گذاری و نمودار قیمت های کولر گازی و کولر آبی در این وبلاگ خواهید یافت.

کولر آبی و گازی هر کدام در جایگاه مخصوص به خود به کار می روند. یک کولر آبی نمی تواند فضایی در منطقه شرجی را پاسخ گو باشد زیرا این محیط های جغرافیایی دارای آب و هوایی به شدت گرم و مرطوب هستند و کولر گازی در این مناطق بیشتر و بهتر جوابگو است.

از پاراگراف های قبلی مشخص خواهد شد که در عین حال می توان عوامل مختلفی را که مرتبط هستند تعریف کرد برای آسایش و لیست روش های استفاده شده برای اندازه گیری آنها، استفاده از این دانش در طراحی سیستم نمی تواند بدون بررسی دقیق تر جنبه های مختلف، همانطور که در فصول ذکر شده است ادامه دهید دنبال کردن.

بنابراین ممکن است این رزومه کوتاه از اصول با مراجعه به جدول 1.8 خلاصه شود مقادیر پیشنهادی دمای عملیاتی (بالا) را برای متداول ترین کاربردها و تأمین هوا در فضای باز ارائه می دهد نرخ برای جداول جامع تر به راهنمای CIBSE A (2006) مراجعه کنید. دمای پیشنهادی برای طراحی طراحی شده و مربوط به لباس های معمولی برای محوطه های ذکر شده می باشد. درجه حرارت تابستان برای برنامه های دارای تهویه مطبوع یا راحتی قابل استفاده است.

درجه حرارت بالاتر ممکن است در شرایطی که چنین شرطی فراهم نشده باشد قابل قبول است. برای فضاهای با تهویه طبیعی، به طور معمول، یک عمل اگر دمای بیش از 5 درصد از اشغال نشود بیش از 25 درجه سانتیگراد ممکن است قابل قبول باشد دوره، معیارهای گرمای بیش از حد توصیه شده برای اشغال روزانه به عنوان یک عمل جراحی در نظر گرفته می شود درجه حرارت 28 درجه سانتیگراد بیش از 1 درصد از دوره اشغال شده ، در حالی که برای اتاق های خواب بیش از در منازل 25 درجه سانتیگراد بیش از 1 درصد از ساعات اشغال معیار است.

برای معرفی یک محصول خوب تهویه مطبوع می توان گفت وبسایت Tasisat.ir یکی از مراجع قیمت گذاری و مشاوره تخصصی بی نظیر است. این روز ها فن کویلی که بتواند یک سرمایش و گرمایش مطبوع به ساختمان دهد بیش از پیش نیاز کاربران ساختمان ها است. دیگر کسی توان تحمل کولرهای آبی  و صدای جیر جیر آنها را که مانع بزرگی بر سر یک خواب آرامبخش است ندارد.

در یک سال کنترل شده است محیط هیچ گونه شایستگی برای برنامه های کاربردی راحتی معمولی در کنترل درجه حرارت در تحمل نزدیک وجود ندارد. هم از نظر راحتی و هم از نظر مصرف انرژی ، مطلوب است تا دمای داخلی متفاوت باشد در حدود 20 درجه سانتیگراد در زمستان تا 22 درجه سانتیگراد در تابستان. تحقیقات در مورد راحتی حرارتی توسط Brager و De Dear 6 نتیجه اشغال تجربی را از نظر اشغال به دست آورده است نظرسنجی ها ، ایجاد تغییر در انتظار راحتی برای اقلیم های خارجی مختلف ، که به آن اشاره می شود روش تطبیقی شکل 1.4 از CIBSE TM36 ، براساس استاندارد ASHRAE 55 ، 2004 ، نشان می دهد رابطه بین دمای محیط کار با راحتی داخلی و درجه حرارت خارجی ، به نوارهای 80 درصد و 90 درصد رضایت کارکنان.

یک روش جایگزین با استفاده از مدل سازی حرارتی کامپیوتر در انتهای فصل پوشش داده شده است. نرخ تأمین هوای خارج در فضاها توسط آیین نامه ساختمان ، 2006 ، قسمت F تعیین می شود که نیاز به یک حداقل نرخ 10 لیتر در ثانیه برای بیشتر برنامه های غیر خانگی. جایی که سیگار کشیدن مجاز نیست به طور معمول 10 تا 12 لیتر در ثانیه برای هر سرنشین فراهم می شود ، به استثنای موارد دیگری که عوامل دیگری اعمال می شود.

به عنوان مثال، در میزان کارخانه های تهویه ممکن است توسط فرآیند و در حمام ها ، توالت و تغییر آنها تعیین شود میزان اتاقها با کنترل بو و رطوبت تعیین می شود. آیین نامه ساختمان برای مکان های مسکونی باید مشورت شود. در جایی که مصرف سیگار مجاز است ، راهنمای CIBSE نرخ تأمین هوا در فضای باز را توصیه می کند 45 لیتر در ثانیه به ازای هر نفر. تهویه و طبقه بندی کیفیت هوا در جدول 1.9 آورده شده است.

استفاده از دمای عملیاتی به عنوان معیار طراحی ، تابش را به معنای کلی در نظر می گیرد اما نه از اثرات موضعی خاص که ممکن است از قرار گرفتن در معرض نامتقارن بدن ناشی از: radiation تابش سرما در زمستان به یک پنجره تک جداره ins عایق کاری بیش از حد (تابش موج کوتاه) از لعاب بدون سایه قرار گرفتن در معرض برخی از منابع داخلی با شدت تابش زیاد با توجه به تابش سرما ، ممکن است سرنشین انتظار داشته باشد که وقتی نزدیک یک لنگه قرار دارد، ناراحتی را تجربه کند. پنجره در معرض سرما در خارج از هوا شکل 1.5 ، از بخش راهنمای A1 (1999)، نشان می دهد منطقه ناراحتی وقتی دمای هوای بیرون نزدیک به انجماد باشد. در مورد ناراحتی ناشی از وضعیت دوم، آنقدر متغیرها وجود دارند که ساده سازی مشابهی دارند ممکن نیست؛ در یک مورد شدید، با این حال، ممکن است افزایش درجه حرارت تابشی (سه گانه) از 15-15 K باشد پیش بینی شده و ارائه نوعی سایه به لعاب، ترجیحا خارجی ، راه حل صحیح است.

یک کولر آبی را می توان با یک ترموستات کنترل کرد. بعضی مدل های کولر آبی دارای برد هوشمند برای کنترل برخی قابلیت های الکترونیکی از جمله قطع هوشمند برق پمپ در هنگام نبود آب هستند. این کولرها به وسیله یک ریموت از راه دور کنترل می شوند تا دیگر کسی این زحمت را به خود ندهد که به بالای ساختمان برود تا پمپ را برای سوخته شدن یا سالم بودن چک کند.

جزئیات محاسبه و اندازه گیری عدم تقارن دمای تابشی در BS EN ISO 7726 آورده شده است. در مورد رطوبت، سطح بیش از حد بالا باعث می شود بدن از دست دادن گرما با تبخیر ، با نتیجه حاصل شود شادی سطح بسیار پایین احساس خنکی را بر روی گوشتهای در معرض ، گلو شکسته و خشک ایجاد می کند چشم ها. در جاهایی که درجه حرارت زیاد است ، این افراطها از اهمیت بالایی برخوردارند اما در آب و هوای دریایی از جزایر بریتانیا ، تغییرات بین 40 تا 60 درصد اشباع معمولاً قابل قبول است ، اگرچه 50 اشباع درصد درصد هدف معمول طراحی برای آسایش انسان است.

فرآیندهای صنعتی ، موزه ها و گالری ها و ذخیره سازی مرتبط معمولا به استاندارد بهتری برای کنترل رطوبت نیاز دارند تا حداقل 5 درصد و تحمل های کوچکتر حتی برای برخی از برنامه ها. دو جنبه کاملاً خارق العاده وجود دارد که به رطوبت موجود در هر ساختمان مربوط می شود که اولین آنها احتمالاً است بروز چگالش در ویندوزهای یک جداره وقتی دمای سطح آنها کاهش می یابد، در خیلی سرد آب و هوا، تا زیر دمای نقطه شبنم از محتوای هوای ساختمان. مسئله دوم مسئله الف است در الکتریسیته ساکن ایجاد شده و منجر به شوک الکترواستاتیکی می شود که سرنشینان به اجزای سازنده ساختمان لمس کنند. این تابعی از رطوبت های زیر 40 درصد همراه با مواد و پشتی کف پوش های کف است.

تفاوت کولر آبی و گازی با فن کویل چیست؟

این سوال را می توان یک سوال بدیهی در نظر گرفت اما بسیاری کسان ممکن است ندانند که تفاوت این دو با همدیگر چیست. فن کویل و کولر آبی و کولر گازی هر سه یک اشتراک دارند آن هم اینکه بدون برق کار نمی کنند. یعنی وجود برق در هر سه الزامی است. اما در جزییات خنک کردن با هم دارای تفاوت هایی هستند. کولر آبی و گازی هر دو دستگاه هایی مستقل هستند و کار خنک کردن و گرم کردن هوا را در خود دستگاه انجام می دهند در صورتی که فن کویل دستگاهی است که آب سرد و آب گرم وارد آن می شود سپس دستگاه با فن دمنده ای که دارد هوا را در مجاورت این آب می دمد و به این صورت هوای داخل ساختمان را خنک یا گرم می کند.

  • مسلم تقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی