وبلاگ کولر گازی - کولر آبی

مرجع رسمی دانش کولر گازی و کولر آبی و انواع آنها و معرفی برندها

وبلاگ کولر گازی - کولر آبی

مرجع رسمی دانش کولر گازی و کولر آبی و انواع آنها و معرفی برندها

وبلاگ کولر گازی و کولر آبی تنها مرجع رسمی در رابطه با افزایش دانش عمومی در مورد کولر گازی و کولر آبی است. این وبلاگ جهت انتشار مقالات روز کولر گازی و کولر آبی ایجاد شده و در پی معرفی بهترین برندها و مدل های روز این دو محصول خواهد بود. همچنین مقالات مهمی در رابطه با قیمت گذاری و نمودار قیمت های کولر گازی و کولر آبی در این وبلاگ خواهید یافت.

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۳۷ ب.ظ

مقایسه کولر گازی و آبی

 

به طور معمول خواهید فهمید که کولر گازی های کوچکتر از خازنهای خنک کننده هوا استفاده می کنند در حالی که واحدهای بزرگتر تقریبا همیشه خنک کننده آب هستند. کولر گازی پنجره ای قابل حمل همیشه به دلیل راحتی نصب و قابلیت حمل بودن همیشه از طریق هوا تغذیه می شوند.

با این حال ، به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی ، تاسیسات بزرگتر با خنک کننده هوا شروع به توسعه و اجرا می کنند.

در همین زمان، کولرهای قابل حمل آبی نیز به واقعیت تبدیل شده اند. بنابراین واقعا به وضعیت و ترجیح صاحب خانه بستگی دارد که چه راه حلی را که دوست دارند اجرا کنند.

تصمیم در مورد واحد منزل شما و اینکه آیا باید آن را از طریق آب یا هوا خنک کند به خانه ، بودجه و نیاز شما بستگی دارد. یک متخصص HVAC می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام سیستم از نظر هزینه های نصب ، هزینه های جاری و تعمیر و نگهداری کارآمدتر است.

در حالی که می توان تمام خانه خود را با یک چیلر خنک کننده با هوا متصل به سیستم مجرای فعلی HVAC خنک کرد ، اما معمولاً چیزی نیست که برای نیازهای متوسط ​​خانه توصیه کنیم.

بنابراین چه شما به دنبال خنک کردن چند اتاق در سطح بالایی هستید و یا به دنبال خنک کردن کل خانه خود هستید ، می توانیم به شما در یافتن بهترین راه حل خنک کننده ممکن کمک کنیم.

 

کولر گازی و کولر آبی در مشخصات چه تفاوت هایی دارند؟

سیستم های خنک کننده هوا با فشار دادن آن به هوا ، گرما را از واحد خارج می کنند. این هوای گرم را می توان مستقیماً با واحدهایی که خارج از خانه هستند ، مانند واحدهای پنجره ، مستقیماً به بیرون از خانه منتقل کرد.

اما اگر واحد داخل آن باشد هوای گرم به مجرای اگزوز یا پنکه ای که به بیرون منتهی می شود احتیاج دارد. یک واحد خنک کننده هوا نیز هوای سرد را به داخل اتاق می کشد تا حتی بیشتر آن را خنک کند.

از آنجا که سیستم های خنک کننده هوا نیازی به منبع آب ندارند ، می توانند ظرف چند دقیقه و نه ساعت ها در هر نقطه از خانه نصب شوند. واحدهای خنک کننده هوا همچنین می توانند بدون نگرانی در مورد منابع آب به اطراف خانه منتقل شوند.

هزینه های نصب چیلر خنک کننده هوا نیز به طور قابل توجهی پایین تر از سیستم های آب است ، زیرا آنها نیازی به برج های خنک کننده ، پمپ آب و سایر موارد اضافی لازم HVAC ندارند.

از طرف دیگر کولرهای آبی هزینه بیشتری در هنگام نصب دارند ، به منبع آب احتیاج دارند و برای نگهداری کمی بیشتر مصرف می کنند، اما در انتقال حرارت و خنک کردن هوای گرم بسیار کارآمد تر هستند.

 

ضریب فیلم یا شار گرما و قوام خنک کننده ، 10-100 برابر با آب از هوا سازگارتر است. این بدان معناست که یک کولر آبی درحال خنک شدن هوا داغ است و هوای سردتر را با سرعت ثابت و قابل اطمینان بیرون می کشد.

از آنجا که خصوصیات انتقال حرارت آب بسیار کارآمد تر هستند ، این امر باعث می شود سیستم های تهویه مطبوع با آب خنک نیز کارایی داشته باشند. این برای صاحبان خانه بسیار عالی است زیرا هزینه های پایین تر درحال اجرا در برابر آب باعث کاهش هزینه های نصب و نگهداری می شود.

کولرهای آبی قابل حمل نیز از آنجا که کمپرسور آنها با فشار کمتری نسبت به کمپرسورهای گازی  کار می کند کم سر و صداتر می شوند. سیستم های کولر آبی به طور کلی همچنین توسط مؤسسه فناوری hvac نسبت به سیستم های خنک کننده گازی از نظر انرژی کارآمد تر هستند بلکه به دلیل تولید گازهای گلخانه ای کنترل شده، سازگار با محیط زیست هستند.

مقایسه بازده کولر در هر فوت سیستم های کولر آبی و همچنین کولر گازی نیز در طولانی مدت نشان می دهد که سیستم های اولی موثرتر است.

سرویس کولر گازی

آیا اجرای کولر آبی هزنیه بیشتری به نسبت کولر بیشتر است؟

بسیاری از افراد با شنیدن کلمات کولر و آبی به این تصور می رسند که این دستگاه ها دایما در حال قورت دادن برق و آب هستند در حالی که اصلا اینطور نیست و سیستم کولر آبی 95 درصد از آب مصرفی را بازیابی می کند.

فقط مقدار کمی از آب از سیستم خارج می شود تا ناخالصی ها تمیز شوند و عمر واحد تمدید شود.

همانطور که گفته شد سیستم های خنک کننده با آب نیاز به نگهداری بیشتری دارند ، اما هزینه های نگهداری نیز با زمان طولانی تر این سیستم ها جبران می شوند. در حالی که یک سیستم خنک کننده هوا به نگهداری کمتری نیاز دارد می تواند جایگزین های گران قیمت یا واحد شود. سیستم های خنک کننده آب تا زمانی که به درستی نگهداری شوند بسیار طولانی تر می شوند. در نهایت باید گفت که قیمت کولر آبی نسبه به کولر گازی پایین تر است.

  • مسلم تقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی