وبلاگ کولر گازی - کولر آبی

مرجع رسمی دانش کولر گازی و کولر آبی و انواع آنها و معرفی برندها

وبلاگ کولر گازی - کولر آبی

مرجع رسمی دانش کولر گازی و کولر آبی و انواع آنها و معرفی برندها

وبلاگ کولر گازی و کولر آبی تنها مرجع رسمی در رابطه با افزایش دانش عمومی در مورد کولر گازی و کولر آبی است. این وبلاگ جهت انتشار مقالات روز کولر گازی و کولر آبی ایجاد شده و در پی معرفی بهترین برندها و مدل های روز این دو محصول خواهد بود. همچنین مقالات مهمی در رابطه با قیمت گذاری و نمودار قیمت های کولر گازی و کولر آبی در این وبلاگ خواهید یافت.

واحد و مقادیر کولر گازی به چه صورت است؟

یادداشت های موجود در اینجا قرار نیست یک واژه نامه جامع از اصطلاحات مندرج در Systeme باشد بین المللی بین المللی اما ، بلکه ، یک یادداشت دستیاری را پوشش می دهد که مربوط به موضوعات خاص است از این کتاب است اما لزوما در استفاده روزمره نیست. چهار واحد اصلی کیلوگرم (کیلوگرم) برای جرم است متر (متر) برای طول ، ثانیه دوم برای زمان و کلوین (K) برای دمای ترمودینامیکی ، همه با چند برابر و چند برابر از این تعداد واحد ثانویه در کولر گازی ال جی زیر مشتق شده است: نیرو: واحد در اینجا نیوتن (N) است که همان نیرویی است که برای تسریع جرم یک کیلوگرم به آن لازم است سرعت یک متر در ثانیه در یک ثانیه ، یعنی 1 N 1 کیلوگرم در ثانیه 2.

کولر گازی

هنگامی که توده ای به میزان 1 کیلوگرم در معرض آن قرار دارد شتاب به دلیل جاذبه ، نیرویی که پس از آن اعمال می شود 9.81 N است. گرما: واحد انرژی ، از جمله انرژی گرما ، ژول (J) است ، که برابر است با نیروی یک عملگر نیوتن از طریق یک متر ، یعنی 1 J 1 Nm. جریان گرما: سرعت جریان گرما توسط وات (W) نشان داده شده است ، که برابر است با یک ژول تولید شده یا هزینه شده در یک ثانیه ، یعنی 1 W 1 J / s 1 Nm / s. فشار: واحد استاندارد نیوتن در هر متر مربع است (N / m 2) ، همچنین با راحت تر شناخته شده است به عنوان پاسکال (Pa) نوار کولر گازی در برخی شرایط استفاده می شود و از نوار 100 کیلومتری Pa استفاده می شود.

ظرفیت خاص حرارت: این مقدار گرمای لازم برای بالا بردن دمای یک کیلو گرم از a است واحد از طریق یک کلوین ، واحدهایی که kJ / kg K در آن جریان دارند کیلوگرم در کیلوگرم کیلو وات کیلو وات کیلوگرم می شود تراکم خاص: واحد برای این مقدار کیلوگرم در هر متر مکعب (کیلوگرم در متر مکعب) است. حجم: متر مکعب واحد ترجیحی است اما لیتر (1 متر مکعب در 3) از آنجایی که بسیار مناسب تر است در حالت کلی استفاده می شود.

خواص مواد کولر گازی پنجره ای و اجنرال

جدول 1.1 انواع مواد را فهرست می کند و جزئیات برخی از خصوصیات بدنی مربوط را ارائه می دهد. اینها به عنوان یک خدمت می کنند منبع مرجع در برابر یادداشتهای زیر: گرمای نهان: هنگامی که دمای آب در فشار اتمسفر از انجماد تا نقطه جوش افزایش یابد ، یعنی از طریق 100 درجه سانتیگراد ، گرمای اضافه شده 420 kJ / kg (4.2 100) است.

برای تبدیل این آب گرم به بخار ، هنوز هم در فشار اتمسفر و هنوز هم در 100 درجه سانتیگراد ، به کیفیت قابل توجهی بیشتر نیاز دارد گرما ، یعنی 2257 کیلوژول بر کیلوگرم. 1 این مقدار گرمای نهان تبخیر آب و بزرگی آن است که 5.4 برابر آن است مورد نیاز برای جمع آوری آب از 100 درجه سانتیگراد اهمیت آن را نشان می دهد.

پدیده مشابه وقتی آب در محل رخ می دهد 0 درجه سانتیگراد در همان دما یخ می شود. این تغییر حالت باعث آزاد شدن 330 کیلو جی در کیلوگرم ، گرمای نهان از همجوشی می شود از آب. ظرفیت حرارتی خاص (گازها): در حالی که برای اهداف عملی جامدات و مایعات دارای یک خاصیت خاص هستند ظرفیت گرما که به طور قابل توجهی متفاوت نیست ، گازها یک مقدار برای فشار ثابت دارند و دیگری برای شرط حجم ثابت. هر دو مقدار با توجه به دما متفاوت هستند اما برای یک مقدار متفاوت است گاز ، نسبت بین آنها یکسان خواهد بود.

به عنوان مثال ، با هوای خشک در دمای 20 درجه ، مقدار در ثابت است فشار 1.012 kJ / kg K و مقدار در حجم ثابت کولر گازی 0.722 kJ / kg K. در 100 درجه سانتیگراد ، مقدار در ثابت است فشار 1.017 kJ / kg K است. انبساط حرارتی (جامدات و مایعات) کولر گازی: با استثنائات بسیار کمی ، مواد هنگام گرم شدن تا حدی گسترش می یابند که به طور مستقیم با ابعاد آنها و با اختلاف دما متفاوت است.

فلزات بیش از گسترش می یابند بیشتر مصالح ساختمانی ، با این نتیجه که ، برای مثال ، باید مراقب باشید تا دیفرانسیل قرار گیرد حرکت بین یک لوله مستقیم و یک ساختار ساختمان پشتیبانی. برای تغییر دما از 10 درجه سانتیگراد تا 80 درجه سانتیگراد (70 K) ، طول لوله 10 متر از لوله فولادی (ضریب انبساط خطی 11.3 10 6 / K) طول در طول 7.9 میلی متر افزایش یابد (70 10 0.0113).

ضرایب برای گسترش سطحی (مساحت) و مکعب (حجم) به ترتیب دو برابر و سه برابر کولر گازی می شوند انبساط حرارتی (گازها): یک گاز مناسب با قوانین بویل و چارلز مطابقت دارد که بیان می کند فشار (P) ، حجم (V) و درجه حرارت ترمودینامیکی (T) به گونه ای مرتبط هستند که PV / T یک ثابت باشد. ضریب انبساط مکعب کولر گازی پنجره ای بنابراین وابسته به دما است و یک مقدار واحد ندارد.

بیشتر گازهای کولر گازی اجنرال در دمای بسیار دور از آن با خواص یک گاز کامل مطابقت دارند فشار بخار: قانون فشارهای جزئی دالتون بیان می کند که اگر مخلوطی از گازها حجم معینی را اشغال کند در دمای معین ، فشار کلی حاصل از مخلوط ، مجموع فشارها خواهد بود توسط اجزا اعمال می شود.

واحد و مقادیریادداشت های موجود در اینجا قرار نیست یک واژه نامه جامع از اصطلاحات مندرج در Systeme باشدبین المللی بین المللی اما ، بلکه ، یک یادداشت دستیاری را پوشش می دهد که مربوط به موضوعات خاص استاز این کتاب است اما لزوما در استفاده روزمره نیست. چهار واحد اصلی کیلوگرم (کیلوگرم) برای جرم استمتر (متر) برای طول ، ثانیه دوم برای زمان و کلوین (K) برای دمای ترمودینامیکی ، همه باچند برابر و چند برابر از این تعداد واحد ثانویه زیر مشتق شده است:

نیرو: واحد در اینجا نیوتن (N) است که همان نیرویی است که برای تسریع جرم یک کیلوگرم به آن لازم استسرعت یک متر در ثانیه در یک ثانیه ، یعنی 1 N 1 کیلوگرم در ثانیه 2. هنگامی که توده ای به میزان 1 کیلوگرم در معرض آن قرار داردشتاب به دلیل جاذبه ، نیرویی که پس از آن اعمال می شود 9.81 N است.گرما: واحد انرژی ، از جمله انرژی گرما ، ژول (J) است ، که برابر است با نیروی یک عملگر نیوتناز طریق یک متر ، یعنی 1 J 1 Nm.جریان گرما: سرعت جریان گرما توسط وات (W) نشان داده شده است ، که برابر است با یک ژول تولید شده یاهزینه شده در یک ثانیه ، یعنی 1 W 1 J / s 1 Nm / s.

فشار: واحد استاندارد نیوتن در هر متر مربع است (N / m 2) ، همچنین با راحت تر شناخته شده است به عنوانپاسکال (Pa) نوار در برخی شرایط استفاده می شود و از نوار 100 کیلومتری Pa استفاده می شود.ظرفیت خاص حرارت: این مقدار گرمای لازم برای بالا بردن دمای یک کیلو گرم از a استواحد از طریق یک کلوین ، واحدهایی که kJ / kg K در آن جریان دارندکیلوگرم در کیلوگرم کیلو وات کیلو وات کیلوگرم می شودتراکم خاص: واحد برای این مقدار کیلوگرم در هر متر مکعب (کیلوگرم در متر مکعب) است.

حجم: متر مکعب واحد ترجیحی است اما لیتر (1 متر مکعب در 3) از آنجایی که بسیار مناسب تر است در حالت کلی استفاده می شوداز نظر اندازه قابل فهم برای جلوگیری از سردرگمی چاپ بین شکل 1 و حرف 1 ،این کتاب کلمه لیتر را به طور کامل بیان خواهد کرد.

خواندن مطلب زیر خالی از لطف نیست:

http://pool-equipement.blog.ir/post/استخر-تجهیز

  • مسلم تقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی